Siirry sisältöön

Blogi

Asiakaskokemus – enemmän tunnetta kuin tekoja

”Ihmiset unohtava mitä olet tehnyt. Mutta he eivät koskaan unohda, mitä olet saanut heidät tuntemaan.” – Maya Angelou Asiakaskokemus syntyy jokaisessa vuorovaikutuksessa asiakkaan ja palvelun tarjoajan välillä. Se kattaa kaikki asiakkaan kontaktit yritykseen palvelupolun aikana. Se alkaa jo, kun hän etsii matkansa kohdetta ja jatkuu vielä hänen lähtönsä jälkeen. Kyky luoda ainutlaatuisia asiakaskokemuksia on yrityksen…
Lue lisää


Pääsiäisen kahdet kasvot

Pääsiäinen on kevättalven juhla Kohta koittaa pääsiäinen! On kuljettu pitkä ja raskas ajanjakso taistellen ensin virusta vastaan. Nyt on sodan uhka maailmassa. Vapaus ja rauha tuntuu menetetyn. Pääsiäinen on valon ja uuden elämän aikaa. Toivotaan, että se on sitä meille jokaiselle. Luonto herää elämään Pääsiäinen sijoittuu nyt huhtikuun puoliväliin. Mikä mahtava aika olla luonnon keskellä…
Lue lisää


Retkeillen luonnon syleilyyn

Retkeily luonnossa on oikea terveysjysäys! Luonto ottaa syleilyynsä, hellii ja hoitaa. Vaellus metsissä, niityillä, pelloilla tai vesillä liikkuminen lisää sekä fyysistä että henkistä hyvinvointia. Olemmehan osa luontoa.  Koko kehon hoitoa Vajaa puolituntia retkeillen metsässä laskee stressitasoa ja verenpainetta. Hengitys rauhoittuu, ahdistus, masennus ja kireys helpottavat luonnon helmassa. Vaeltaessasi metsässä tulet kulkeneeksi ihan huomamatta hyvinkin pitkiä…
Lue lisää


Kuka keksi hiihdon?

”Hiihto on etenemistapa, jossa liu’utaan (yleensä lumella) eteenpäin suksilla ja usein lisäksi hallitaan liikkumista sekä työnnetään lisää vauhtia sauvoilla. Hiihto on alun perin kehitetty helpottamaan liikkumista talvella lumisessa maastossa.” (Wikipedia) Jo muinaiset kiinalaiset tunsivat sukset ja hiihdon Ensimmäisiä vihjeitä suksien käytöstä on saatu 10000 vuotta vanhojen seinämaalausten perusteella. Ne antavat viitteitä siihen, että suksia käytettiin…
Lue lisää


Hyvä, ystävällinen palvelu muistetaan

Mikä mahtoi jäädä mieleen ja mitä eniten arvostit paikassa, jossa vietit loman?  Tilojen toimivuus ja siisteys ? Kenties oli tarjolla monenlaisia aktiviteetteja. Oliko se aurinko ja lämpö, hieno ympäristö, kauniit maisemat tai ehkä hyvä ruoka? Kaikki nämä ovat todella asiakkaallesi tärkeitä, mutta uskallan sanoa, että yksi on ylitse muiden: Miten palvelet ja samalla erotut muista…
Lue lisää


COVID-19 -virus – kamppailu jatkuu yhä kiivaampana

Ärhäkkä koronavirus – matkailuyritykselle uhka Kolmatta vuotta on koko maailma taistellut tavanomaista kiusallisempaa ja vaarallisempaa taudin aiheuttajaa COVID-19-virusta vastaan. Kuinka kauan tätä kestää ja miten voitamme tämän uhkan? Kukaan ei pysty tällä hetkellä tähän varmuudella vastaamaan. Tautina se on pahempi kuin tavallinen kausi-influenssa. Talouden rintamalla koronavirus aiheuttaa monenlaista uhkaa. Matkustava asiakas on liiketoiminnan ydin Matkailuala…
Lue lisää


Voisitko viettää syyslomasi tällä kertaa näin?

Vuokraisitko mökin maaseudulta näin syksyllä? Koetko, että tämä on se kurjin ajanjakso vuodesta? Masentaako ja ahdistaako, kun on pimeää ja koleaa.  Toisaalta, voisitko kokea syksyn toisella tavalla? Voisiko se olla hetki pysähtyä? Kävelyretki luonnossa ihastellen puiden väriloistoa ja kokien, miten luonto alkaa valmistautua lepokauteensa. Jos sataa ja tuulee, niin vetäisepä villasukat jalkoihisi,  sytytä kynttilä ja nauti…
Lue lisää


Tyytyväinen asiakas – tyytyväinen yrittäjä! Näin luon matkailijalle hyvän kokemuksen

Silfvastas Holiday Homes on  matkailuyritys, jolle asiakas on aina toiminnan ytimessä. Minkälaisen fiiliksen vierailija saa puitteista ja kuinka hänet kohdataan ja millaista palvelua hän saa? Miten hän arvioi paikan sijainnin ja jääkö hänelle tunne, että sai rahoilleen kunnon vastineen? Lähteekö kotiin tyytyväinen asiakas? On kuusi tärkeää perusseikkaa päästä tavoitteeseen. Yksinyrittäjä on yksin vastuussa yrityksensä menestyksestä….
Lue lisää


Elämys on elämää, aistein koettua iloa

Elämys suomenkielellä on jotakin elämään liittyvää. Sitähän se onkin, sillä Wikipedia kuvaa sen ”moniaistisena ja merkittävänä kokemuksena, joka voi tuottaa kokijalleen henkilökohtaisen muutoskokemuksen. Elämyksen aikana koettu ja opittu voidaan omaksua osaksi arkipersoonaa, tai elämyksen kokeminen voi johtaa oman maailmankuvan muuttumiseen.” Persoonallista Elämys on hyvin henkilökohtainen kokemus. Mikä vaikuttaa elähdyttävästi toiseen, ei tuota toiselle samaa kokemusta. Riippuu…
Lue lisää


Kaj Henrik Silfvast- työelämään

Aika astua työelämään Myyntityössä Varusmiespalvelu on suoritettu ja nyt on aika astua työelämään. Ensimmäinen työnantajani on Porvoon HANKKIJA, jonka palveluksessa vierähtää kolmisen vuotta. Siellä markkinoin ja myyn isännille maataloustraktoreita, puimureita sekä maataloustyökoneita. Hankkijalla saan hyvää teoreettista koulutusta myyntiin, jopa videoinnin avulla, mikä on uutta 70-luvulla. Samaa ei voi oikein sanoa kenttäkoulutuksesta. Minulle luvataan kyllä muutaman…
Lue lisää